Kiekvienas lietuvis, paklaustas apie statybas, remontą ar tiesiog namų jaukumo kūrimą, mintyse neabejotinai ištars vieną vardą – „Senukai“. Šis pavadinimas tapo ne tik prekybos tinklo ženklu, bet ir savotišku bendriniu žodžiu, simbolizuojančiu platų prekių asortimentą, patarimus ir galimybę įgyvendinti bet kokią idėją – nuo menkiausio varžtelio įsukimo iki svajonių namo statybos. Tačiau kaip nedidelė, vos kelių kvadratinių metrų parduotuvėlė, atsiradusi laukiniais dešimtojo dešimtmečio laikais, išaugo į tarptautinę korporaciją, valdančią šimtus tūkstančių kvadratinių metrų prekybos ploto? Tai – ne tik verslo, bet ir lietuviškos svajonės, atkaklumo ir strateginio mąstymo istorija.

Pradžia chaoso laikais: drąsi vizija ir pirmieji žingsniai

Norint suprasti „Senukų“ fenomeną, būtina nusikelti į 1992-uosius. Lietuva dar tik žengė pirmuosius nepriklausomybės žingsnius. Ekonomika buvo nestabili, prekių deficitas – vis dar juntamas, o verslo aplinka priminė džiungles, kuriose išgyventi galėjo tik stipriausi ir sumaniausi. Būtent tokiu metu Kaune, tuometinio „Bangos“ fabriko patalpose, duris atvėrė nedidelė įmonė, prekiaujanti metalo gaminiais, įrankiais ir statybinėmis medžiagomis. Jos įkūrėjas, jaunas ir ambicingas verslininkas Artūras Rakauskas, turėjo viziją, kuri tuo metu daugeliui galėjo pasirodyti pernelyg drąsi – sukurti vakarietiško tipo prekybos centrą, kuriame po vienu stogu pirkėjas rastų viską, ko reikia statyboms ir namams.

Pati pradžia buvo kukli. Prekės buvo vežamos iš įvairių šalių, dažnai tiesiogiai iš gamintojų, ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio. Pirmieji klientai buvo smulkūs statybininkai, meistrai ir naujakuriai, bandantys įsirengti savo pirmuosius būstus. Sėkmės raktu tapo ne tik prekių pasiūla, bet ir požiūris į klientą. Tuo metu, kai daugelis prekybininkų vis dar vadovavosi sovietinio mentaliteto principais, „Senukai“ stengėsi patarti, padėti išsirinkti ir pasiūlyti sprendimus. Šis paprastas, tačiau tuo metu revoliucinis principas greitai pelnė žmonių pasitikėjimą.

Kesko Senukai: Sėkmės istorija nuo mažo kiosko iki Baltijos šalių prekybos milžino

Pavadinimas „Senukai“, beje, atsirado neatsitiktinai. Jis kilo iš įmonės įsikūrimo vietos Kauno senamiestyje. Šis pavadinimas, nors ir paprastas, pasirodė esąs neįtikėtinai sėkmingas – lengvai įsimenamas, keliantis asociacijas su patirtimi, patikimumu ir tradicijomis. Būtent šios vertybės ir tapo pamatinėmis tolesnėje įmonės plėtroje.

Strateginė partnerystė ir spartus augimas

t

Ketveri metai po įkūrimo, 1996-aisiais, Kaune, Draugystės gatvėje, buvo atidarytas pirmasis modernus „Senukų“ prekybos centras. Tai buvo lūžio taškas, žymintis perėjimą nuo mažos parduotuvės prie didelio formato prekybos. Naujasis centras siūlė ne tik gerokai platesnį asortimentą, bet ir naują apsipirkimo patirtį – erdvią salę, patogų prekių išdėstymą, vežimėlius ir profesionalias konsultacijas. Lietuviai, išsiilgę vakarietiškos prekybos kultūros, plūdo į naująjį centrą, o įmonės vardas pradėjo skambėti visoje šalyje.

Po sėkmingo starto Kaune, prasidėjo sparti plėtra į kitus Lietuvos miestus. Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir kituose regionų centruose vienas po kito kilo oranžine spalva šviečiantys „Senukų“ pastatai. Įmonė ne tik statė naujus prekybos centrus, bet ir aktyviai ieškojo strateginių partnerių, kurie padėtų įgyvendinti dar ambicingesnius planus.

Svarbiausiu strateginiu žingsniu tapo 2003 metais pasirašyta sutartis su Suomijos prekybos milžine „Kesko“. Ši partnerystė atvėrė „Senukams“ duris į tarptautines rinkas, suteikė prieigą prie globalių tiekimo grandinių, pažangių vadybos metodų ir finansinių išteklių. Suomiai, turintys didžiulę patirtį mažmeninės prekybos srityje, įžvelgė lietuvių įmonės potencialą tapti lydere visame Baltijos regione. Nuo šio momento įmonė tapo žinoma kaip „Kesko Senukai“.

Partnerystė su „Kesko“ davė akivaizdžių rezultatų. Buvo optimizuoti verslo procesai, atnaujintas prekių asortimentas, įdiegtos modernios technologijos. Tinklas pradėjo sparčią plėtrą ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse. Buvo žengta į Latvijos ir Estijos rinkas, kur palaipsniui buvo perimtas ir pertvarkytas „K-rauta“ parduotuvių tinklas. Vėliau sekė ir plėtra į Baltarusiją, įsigijus didžiausią šios šalies statybinių medžiagų tinklą OMA. Taip per porą dešimtmečių lietuviško kapitalo įmonė tapo neginčijama „pasidaryk pats“ (angl. DIY – Do It Yourself) sektoriaus lydere Baltijos šalyse.

Sėkmės formulė: nuo varžto iki išmaniojo namo

Kas lėmė tokią stulbinančią „Kesko Senukai“ sėkmę? Atsakymas slypi keliuose esminiuose veiksniuose.

  • Milžiniškas asortimentas. Tai pagrindinis tinklo arkliukas. „Senukuose“ galima rasti praktiškai visko: nuo smulkiausių tvirtinimo detalių, įrankių, statybinių mišinių iki sudėtingos sodo technikos, santechnikos, baldų, buitinės technikos ir elektronikos. Pastaraisiais metais asortimentas dar labiau išsiplėtė, apimdamas laisvalaikio, sporto, gyvūnų prekes. Šis „viskas vienoje vietoje“ principas taupo pirkėjų laiką ir paverčia apsipirkimą patogiu procesu.
  • Diferencijuoti parduotuvių formatai. „Kesko Senukai“ protingai pritaikė savo parduotuves skirtingiems pirkėjų poreikiams. Šalia didžiulių, užmiestyje įsikūrusių prekybos centrų, skirtų dideliems pirkiniams, miestų centruose ir miegamuosiuose rajonuose veikia mažesnio formato parduotuvės, kuriose galima greitai įsigyti būtiniausių prekių. Taip pat veikia specializuoti centrai, skirti profesionaliems statybininkams ir meistrams.
  • Orientacija į klientą. Nors įmonė išaugo į didžiulę korporaciją, ji išlaikė dėmesį klientui. Lojausumo programa „Mylimiausia“, leidžianti kaupti nuolaidas ir gauti specialius pasiūlymus, yra viena populiariausių Lietuvoje. Nuolat rengiami specialūs pasiūlymai, akcijos, išpardavimai. Taip pat organizuojami praktiniai seminarai ir mokymai, kuriuose pirkėjai gali išmokti įvairių remonto ar apdailos darbų subtilybių.
  • Privatūs prekių ženklai. Siekdami pasiūlyti pirkėjams patrauklesnes kainas, neaukojant kokybės, „Kesko Senukai“ sukūrė ne vieną privatų prekės ženklą. Tokie pavadinimai kaip „Profi“, „Actuel“ ar „Garden&Fun“ leidžia pasiūlyti patikimus produktus už prieinamą kainą, nes išvengiama tarpininkų antkainių.

Skaitmeninė era ir ateities iššūkiai

Suprasdami, kad ateitis priklauso elektroninei prekybai, „Kesko Senukai“ vieni pirmųjų Lietuvoje pradėjo aktyviai vystyti savo internetinę parduotuvę senukai.lt. Šiandien tai yra viena didžiausių ir moderniausių e.prekybos platformų Baltijos šalyse, siūlanti ne tik platų prekių asortimentą, bet ir patogius pristatymo bei atsiėmimo būdus.

Skaitmeninė transformacija neapsiribojo vien internetine parduotuve. Įmonė sėkmingai įgyvendino daugiakanalės prekybos (angl. omnichannel) strategiją. Tai reiškia, kad fizinės parduotuvės ir e.prekybos platforma yra glaudžiai integruotos. Pirkėjas gali užsisakyti prekę internetu ir atsiimti ją patogiausioje parduotuvėje, patikrinti prekių likutį realiu laiku ar gauti konsultaciją internetu. Šis lankstumas ypač pasiteisino pandemijos metu, kai fizinės prekybos galimybės buvo apribotos.

Žvelgiant į ateitį, „Kesko Senukai“ susiduria su naujais iššūkiais. Konkurencija rinkoje nuolat auga – atsiranda naujų žaidėjų, tokių kaip „Depo“, plečiasi ir kiti specializuoti tinklai. Taip pat keičiasi ir vartotojų įpročiai. Pirkėjai tampa reiklesni, ieško ne tik geros kainos, bet ir tvarių, ekologiškų produktų, vertina greitą pristatymą ir personalizuotus pasiūlymus. Todėl pagrindiniais ateities plėtros vektoriais tampa:

  • Tvarumas. Vis daugiau dėmesio skiriama ekologiškiems produktams, energiją taupantiems sprendimams, atliekų mažinimui. Ateityje šis aspektas taps vienu svarbiausių konkurencinių pranašumų.
  • Inovacijos ir technologijos. Išmaniųjų namų sprendimai, daiktų internetas (IoT), automatizuoti įrankiai – tai sritys, kuriose „Kesko Senukai“ sieks išlaikyti lyderystę, siūlydami klientams pačius moderniausius produktus.
  • Klientų patirties gerinimas. Personalizuoti pasiūlymai, pagrįsti pirkimų istorija, virtualios realybės sprendimai, leidžiantys „pasimatuoti“ baldus ar apdailos medžiagas savo namuose, dar patogesnė e.prekybos platforma – visa tai lems klientų lojalumą ateityje.

Daugiau nei parduotuvė

Per daugiau nei tris dešimtmečius „Kesko Senukai“ tapo neatsiejama Lietuvos ekonominio ir socialinio gyvenimo dalimi. Tai vienas didžiausių darbdavių šalyje, sukūręs tūkstančius darbo vietų ne tik didmiesčiuose, bet ir regionuose. Įmonė yra ir viena didžiausių mokesčių mokėtojų, svariai prisidedanti prie valstybės biudžeto. Be to, „Kesko Senukai“ aktyviai dalyvauja socialiniame gyvenime, remia įvairias bendruomenių iniciatyvas, sporto komandas, kultūros ir švietimo projektus.

„Kesko Senukai“ istorija – tai įkvepiantis pavyzdys, kaip drąsi idėja, atkaklus darbas ir teisingi strateginiai sprendimai gali paversti mažą verslą tarptautiniu gigantu. Tai pasakojimas apie gebėjimą prisitaikyti prie nuolat kintančios rinkos, suprasti savo klientą ir nebijoti žengti į priekį. Ir nors oranžinis logotipas šiandien šviečia ne tik Lietuvoje, jo šaknys visada liks čia – Kaune, kur iš nedidelio prekybos taško gimė tikra sėkmės imperija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *