Kiekvienas, bent kartą užsukęs į „Thomas Philipps“ parduotuvę, greičiausiai patyrė tą keistą, bet malonų jausmą – lyg būtum atsidūręs ne prekybos centre, o nesibaigiančiame lobių ieškotojo sandėlyje. Čia tarp sodo įrankių gali rasti itališkų makaronų, šalia buitinės chemijos – belgiško šokolado, o ieškodamas vazono gėlėms, netikėtai aptikti puikios kokybės vokišką keptuvę už juokingą kainą. Tai nėra įprasta parduotuvė. Tai – „Thomas Philipps“, vokiečių prekybos milžinas, sėkmingai įleidęs šaknis ir Lietuvos rinkoje, pirkėjus viliojantis ne prabanga ar įmantriu marketingu, o paprastu, bet galingu pažadu: geros prekės už stebėtinai mažą kainą. Tačiau kas iš tiesų slypi už šio pavadinimo? Kaip veikia šis unikalus verslo modelis ir kodėl „lobių medžioklė“ šiose parduotuvėse taip pakerėjo lietuvius?

Nuo mažo sandėlio Vokietijoje iki tarptautinio tinklo: trumpa „Thomas Philipps“ istorija

Viskas prasidėjo 1986 metais, kai verslininkas Thomas Philippsas, davęs įmonei savo vardą, atidarė pirmąją parduotuvę Vokietijos miestelyje Bisendorfe, Žemutinėje Saksonijoje. Idėja buvo paprasta, bet tuo metu – novatoriška. Užuot konkuravus su didžiaisiais prekybos tinklais jų pačių žaidimo taisyklėmis, Philippsas nusprendė eiti kitu keliu. Jis sukūrė tai, ką vokiečiai vadina „Sonderpostenmarkt“ – specialiųjų prekių rinką.

Šio modelio esmė – prekių įsigijimas iš pačių įvairiausių šaltinių: gamintojų pertekliaus, bankrutuojančių įmonių išpardavimų, sezoninių prekių likučių, partijų su pasikeitusia pakuote ar tiesiog prekių, kurių galiojimo laikas artėja prie pabaigos. Toks lankstus ir oportunistinis pirkimo būdas leido įmonei pasiūlyti pirkėjams žinomas ir kokybiškas prekes už kainą, gerokai mažesnę nei rinkos vidurkis. Pirkėjai greitai įvertino galimybę sutaupyti, o verslas pradėjo sparčiai augti. Iš vienos parduotuvės Bisendorfe tinklas išsiplėtė po visą Vokietiją, o vėliau peržengė ir jos ribas, įžengdamas į Austrijos, Lenkijos ir, žinoma, Lietuvos rinkas. Šiandien „Thomas Philipps“ valdo šimtus parduotuvių ir yra tapęs vienu iš Europos mažų kainų prekybos lyderių, išlaikydamas savo pagrindinį, prieš kelis dešimtmečius suformuluotą principą.

Thomas Philipps Fenomenas: Vokiška Taupumo Kultūra ir „Lobių Medžioklės“ Dvasia Lietuvoje

Sėkmės paslaptis: „Sonderposten“ modelis ir nuolatinė kaita

Norint suprasti „Thomas Philipps“ fenomeną, būtina įsigilinti į „Sonderposten“ koncepciją. Tai nėra tiesiog išparduotuvė. Tai dinamiška sistema, kurios variklis – gebėjimas greitai reaguoti į rinkos galimybes. Įsivaizduokite: didelis gėrimų gamintojas atnaujina butelių dizainą. Ką daryti su tūkstančiais palečių senojo dizaino gėrimų? Išmesti – per brangu ir neekologiška. Parduoti įprastais kanalais – nebegalima. Čia į žaidimą įstoja „Thomas Philipps“ pirkimų vadybininkai, kurie superka visą partiją už itin patrauklią kainą. Rezultatas – pirkėjas gauna lygiai tą patį gėrimą, tik senoje pakuotėje, bet moka gerokai pigiau.

Panašūs scenarijai kartojasi nuolat:

  • Gamybos perteklius: Gamykla pagamina daugiau prekių, nei užsakė prekybos tinklai. Likutis parduodamas „Thomas Philipps“.
  • Bankrotai ir likvidavimai: Įmonei bankrutavus, jos sandėlių turinys dažnai išparduodamas skubos tvarka. Tai puiki proga įsigyti įvairiausių prekių – nuo baldų iki statybinių medžiagų.
  • Sezoniniai likučiai: Pasibaigus Kalėdoms, Velykoms ar vasaros sezonui, lieka daugybė neparduotų dekoracijų, sodo baldų ar grilių. „Thomas Philipps“ juos superka ir pasiūlo pirkėjams su milžiniškomis nuolaidomis arba sandėliuoja iki kito sezono.
  • Artėjantis galiojimo laikas: Maisto prekės, kurių galiojimas baigsis po kelių savaičių ar mėnesių, yra superkamos iš gamintojų ir parduodamos su didele nuolaida. Tai leidžia išvengti maisto švaistymo ir pasiūlyti pirkėjams pigesnių produktų.

Būtent ši nuolatinė kaita ir nenuspėjamumas kuria tą ypatingą „lobių medžioklės“ atmosferą. Eidamas į „Thomas Philipps“ niekada negali būti tikras, ką rasi. Vieną savaitę lentynos lūžta nuo olandiškų sūrių, kitą – nuo vokiškų skalbiklių, o dar kitą – nuo profesionalių sodo įrankių. Tai paverčia apsipirkimą ne nuobodžia rutina, o įdomiu nuotykiu ir atradimų procesu.

Platus asortimentas: nuo vinies iki šokolado

Vienas didžiausių „Thomas Philipps“ privalumų – neįtikėtinai platus ir įvairus asortimentas. Skirtingai nuo specializuotų parduotuvių, čia po vienu stogu galima rasti prekių iš pačių įvairiausių kategorijų. Nors asortimentas nuolat kinta, galima išskirti kelias pagrindines prekių grupes, kurios sudaro parduotuvių pagrindą.

Sodas, daržas ir laisvalaikis

Tai bene stipriausia ir geriausiai pirkėjų atpažįstama „Thomas Philipps“ kategorija. Pavasarį ir vasarą parduotuvės virsta tikru sodininkų rojumi. Čia galima rasti visko: nuo sėklų, svogūninių gėlių ir daigų iki žemių substratų, trąšų, sodo įrankių, laistymo sistemų ir šiltnamių. Ypač didelį populiarumą pelnė lauko baldai, pavėsinės, griliai ir baseinai, kurių kainos dažnai būna nepalyginamai mažesnės nei specializuotuose prekybos centruose. Sezonui baigiantis, šios prekės išparduodamos su dar didesnėmis nuolaidomis, tad gudresni pirkėjai jomis apsirūpina ateinantiems metams.

Namų apyvoka ir interjeras

Kita svarbi dalis – prekės namams. Tai virtuvės reikmenys (puodai, keptuvės, indai, stalo įrankiai), valymo ir skalbimo priemonės (dažnai žinomų vokiškų prekės ženklų), tekstilė (patalynė, rankšluosčiai, užuolaidos), smulkūs baldai ir interjero detalės. Būtent šioje kategorijoje dažniausiai ir įvyksta tie „stebuklingi“ atradimai, kai pavyksta rasti aukštos kokybės vokišką ar belgišką virtuvės inventorių už simbolinę kainą.

Maisto produktai

Maisto skyrius yra vienas kontroversiškiausių, bet kartu ir patraukliausių. Čia karaliauja ilgai negendantys produktai: konservai, makaronai, aliejus, padažai, saldumynai, kava, arbata. Dažnai tai būna žinomų europietiškų prekės ženklų produkcija, atkeliavusi dėl jau minėtų priežasčių – artėjančios galiojimo pabaigos, pakuotės pasikeitimo ar tiesiog perprodukcijos. Protingas ir atidus pirkėjas čia gali gerokai sumažinti savo išlaidas maistui, tačiau visuomet svarbu atkreipti dėmesį į galiojimo datas.

Kitos prekių kategorijos

Be šių pagrindinių grupių, „Thomas Philipps“ visada galima rasti prekių gyvūnams (pašaras, kraikas, žaislai), remonto ir „pasidaryk pats“ (DIY) priemonių (dažai, varžtai, įrankiai), automobilių prekių, kanceliarinių reikmenų ir, žinoma, gausybę sezoninių prekių – nuo kalėdinių žaisliukų iki velykinių dekoracijų.

„Thomas Philipps“ Lietuvoje: kaip vokiečių milžinas rado savo nišą?

Atėjęs į Lietuvos rinką, „Thomas Philipps“ susidūrė su stipria konkurencija. Čia jau veikė didieji statybinių ir buities prekių prekybos centrai kaip „Senukai“ ar „Depo“, mažų kainų drabužių ir namų apyvokos prekių parduotuvės kaip „Pepco“, taip pat tradiciniai prekybos centrai. Tačiau vokiškas tinklas sugebėjo rasti ir užimti savo unikalią nišą, apjungdamas kelių skirtingų tipų parduotuvių elementus.

Lietuvius sužavėjo galimybė vienoje vietoje rasti ir sodo prekių, ir kokybiškos buitinės chemijos, ir netikėtų maisto produktų. „Thomas Philipps“ tapo alternatyva tiems, kurie nenori permokėti už prekės ženklą, bet vertina vokišką ar europietišką kokybę. Parduotuvės ypač išpopuliarėjo tarp sodininkų, jaunų šeimų, įsirenginėjančių būstą, ir, žinoma, visų tų, kurie tiesiog mėgsta daryti protingus ir naudingus pirkinius.

Tiesa, pirkėjų patirtys, kaip ir asortimentas, būna įvairios. Vieni dievina šias parduotuves dėl galimybės sutaupyti ir atrasti unikalių daiktų, kiti kartais nusivilia prekių kokybe ar tuo, kad neranda to, ko ieškojo. Ir tai visiškai normalu, nes „Thomas Philipps“ sėkmės raktas ir yra nenuspėjamumas. Tai parduotuvė ne tiems, kurie turi tikslų pirkinių sąrašą, o tiems, kurie yra atviri galimybėms ir pasiūlymams.

Patarimai sėkmingam apsipirkimui: kaip tapti „lobių medžiotoju“?

Norint, kad apsilankymas „Thomas Philipps“ parduotuvėje būtų sėkmingas ir malonus, verta laikytis kelių nerašytų taisyklių:

  1. Eikite be išankstinio nusistatymo. Geriausia strategija – neturėti konkretaus pirkinių sąrašo. Leiskite sau tiesiog pasidairyti ir atrasti.
  2. Reguliariai peržiūrėkite reklaminius lankstinukus. „Thomas Philipps“ aktyviai reklamuoja geriausius savaitės pasiūlymus, kurie dažnai būna itin patrauklūs.
  3. Atidžiai apžiūrėkite prekę. Kadangi daugelis prekių yra nežinomų gamintojų arba iš specialiųjų partijų, prieš perkant verta įvertinti jų kokybę.
  4. Visada patikrinkite galiojimo datą. Perkant maisto produktus, tai yra privaloma taisyklė.
  5. Nepraleiskite progos. Jei radote patinkančią prekę už gerą kainą – pirkite nedvejodami. Gali būti, kad kitą dieną jos jau nebebus, o gal ir niekada daugiau nebepamatysite.

Ar pigumas gali būti tvarus?

Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame vis daugiau kalbama apie vartojimo mažinimą ir tvarumą, mažų kainų parduotuvių modelis gali atrodyti prieštaringai. Viena vertus, jis skatina pirkti daugiau. Kita vertus, „Thomas Philipps“ verslo modelis turi ir netikėtą ekologinį aspektą. Superkant gamybos perteklių, prekes su pažeistomis pakuotėmis ar artėjančiu galiojimo terminu, šis tinklas iš esmės gelbsti didžiulius kiekius prekių nuo išmetimo į sąvartynus. Tai yra savotiška prekių „įvaikinimo“ programa, suteikianti joms antrą šansą atsidurti pas vartotoją, o ne tapti atlieka. Taigi, nors skatinamas vartojimas, kartu yra mažinamas beatodairiškas švaistymas.

Apibendrinant, „Thomas Philipps“ yra kur kas daugiau nei tik pigių prekių parduotuvė. Tai sėkmingas ir unikalus verslo modelis, paremtas greičiu, lankstumu ir gebėjimu išnaudoti rinkos galimybes. Lietuvoje jis rado derlingą dirvą, nes pasiūlė tai, ko trūko – platų, nuolat kintantį ir praktišką asortimentą už kainą, prieinamą daugeliui. Tai vieta, kur vokiška taupumo kultūra susitinka su lietuvišku praktiškumu, o apsipirkimas virsta smagia ir azartiška lobių paieška.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *